Recommended Multiple Stream Income Opportunities

Dimensi Baru Membeli-Belah Konsumer Bijak Jutawan Power Root

Event ni berlaku sebulan yang lepas, tp baru aku ada masa nak mengarang. So inilah kisahnya...

Ulasan Photo: Banner Special disumbangkan oleh Pai

Sesuatu yang tak pernah aku terfikir berlaku dengan kadar yang tersangat cepat. Tapi itulah realitinya. Satu majlis ringkas Reunion utk bekas pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Sri Mersing, Mersing, Johor telah selamat diadakan pada 25hb Disember 2008 hari tu. Bertempat di Menara Cafe, Tanjung Mersing.

Majlisnya simple dan singkat sahaja dari jam 4.30 petang hingga 7 petang tapi padat dengan kegembiraan dan kecerian yang aku pun susah nak gambarkan perasaan ketika itu.

Punca tercetusnya idea nak buat reunion ni adalah dari laman web http://alumnisrimersing.ning.com yang aku create. Tapi bukan aku yang berkobar-kobar sangat nak buat reunion ni tp ada beberapa orang yang teruja nak jumpa kengkawan. Tak de la pelik sangat buat reunion ni, cuma yang aku tak sangka web alumni tu baru je genap 2 bulan ketika itu tp dah berjaya kumpulkan lebih 200++ org ahli dan berjaya buat Reunion!

Serius la aku macam tak percaya je reunion tu bebetul terjadi. Kalau tak kerana ada majlis pertunangan sepupu aku di Felda Tenggaroh 4, mungkin aku tak balik pun Mersing. Jadi alang2, baik aku terus balik Mersing yg cuma lagi setengah jam sahaja dari Tenggaroh. Tu pun rasa berat hati je nak pergi. Tapi setelah di telefon oleh Hasbi dan Awie berkali-kali tanya kenapa aku tak sampai2 lagi petang tu ketika jam dah pukul 4 petang, rasa macam bersalah pulak kalau aku tak pergi.. huhuhuu

So dengan perasaan teragak2 aku pun gagahkan jugaklah pergi. Sampai sahaja memang dah ada la beberapa kerat datang, lepas tu makin ramai datang kat kedai tue. Cikgu-cikgu pun ramai gak yang datang, termasuk bekas guru besar dan juga bekas ADUN Mersing. Yang paling terkejut, berderet hamper2 kat atas meja dah tunggu. Ada yang tinggi ada yang rendah.

Ulasan Photo: Barisan Hamper dan hadiah yang disumbangkan oleh Ketua Pemuda UMNO Mersing, Saudara Youzaimi


Ulasan Photo: Antara barisan guru-guru yang hadir.

Apa lagi, terus la bersembang sakan ngan kengkawan yang ada. Bila Emcee start majlis, tetiba nama aku kena panggil gi depan. Errkk.. ni yang aku malas sebenarnya nak datang ttthehe... Part berucap .. tapi tak pe laa.. dia orang pun suruh aku berucap sebab hargai usaha aku mewujudkan http://alumnisrimersing.ning.com jadi aku pun berucap lah dalam 10 minit (lama juga tue..huhuu)

Ulasan Photo: Emcee, Iza yang bertugas dan berusaha keras menjayakan reunion kali ini

Ulasan Photo: Aku tengah beri ucapan


Lepas aku berucap, giliran cikgu-cikgu yang hadir pulak beri ucapan. Seronok juga cikgu2 ni beri ucapan. Lawak jugak laa dia orang nyer meraban ttthehe. Aku ketawa berdekah-dekah bila Cikgu Shidee buat lawak professional dia..

Ulasan Photo: Cikgu Shidee ucapan menghiburkan hati

Ulasan Photo: Terkekek2 aku ngan kengkawan ketawa dengar lawak Cikgu Shidee. Aisee dah rongak gigi aku

Budget makan memang muai. Dengan karipap, mee goreng, keropok gondeh, popiya memang melebih2. Sampai boleh "tapau"bawak balik rumah. Tak de komplen la pasal makan, semua cukup, sedap dan puas hati.

Ulasan Photo: Waktu makan dengan makanan melimpah ruah

Ulasan Photo: Antara kaum ibu2 yang sudi datang

Bila time sampai beri hadiah, kerana aku yg create webpage alumni tu, dia orang suruh aku beri hadiah lah pulak.. ttthehe.. special VIP betul laa aku hari tue..


Ulasan Photo: Hasbi, orang kuat No.1 yang bersungguh-sungguh nak buat reunion ni. Terima kasih

Ulasan Photo: Shima, orang kuat wanita yang buat reunion ini satu realiti. Terima kasih

Kesimpulannya, majlis reunion hari itu satu sejarah yang cukup bermakna kepada mereka yang hadir. Sejarah yang membuka laluan untuk sejarah lain tercipta. Sudah pasti pertemuan ini akan merangsang banyak lagi pertemuan lain.

Aku bersyukur kerana usaha yg kecil menerbitkan sebuah laman web atas platform percuma ning.com memberi kebaikan pada ramai orang. Semoga hanya kesan yang baik dpt dihasilkan dari web ini.

Ulasan Photo: Satu reunion yang berjaya!!


1 comments

  1. Anonymous  

    February 13, 2009 at 5:26 PM

    Rajin mengarang yer...
    nice picture bro...


Recent Entries

Recent Comments

Recommended Money Makers

  • MyMode Bisnes Prepaid