Recommended Multiple Stream Income Opportunities

Dimensi Baru Membeli-Belah Konsumer Bijak Jutawan Power Root

Hari ni Jumaat dan seperti biasa aku bersolat jumaat di masjid. Topik khutbah hari ini sudah tentunya perayaan muda-mudi yang akan disambut esok iaitu "Valentine's Day" pada 14hb Februari setiap tahun. Setengah orang Melayu Islam yang berasa dirinya moden dan bertamadun suka meniru-niru segala apa yang orang barat buat. Ibarat pepatah, "Monkey see, Monkey Do".

Orang barat anjur imej punk, Melayu pun sibuk imej punk juga. Orang barat sibuk makan burger, Melayu bersesak kat Mc Donalds. Sampai tarikh 14hb FEB, orang barat sibuk berkasih sayang, Melayu pun sibuk nak bermaksiat juga.

Aku tertarik isi khutbah yang menerangkan terdapat 3 version asal usul sejarah Valentine's Day ni. Tapi aku ada beberapa isi yg termiss dalam khutbah tersebut. Jadi aku buatlah search kat google dan aku terjumpa artikal "sebijik" yang dibacakan oleh Imam kat masjid tu. Rupanya bahan khutbah utk Valentine's Day hari ni diambil dari laman web JAKIM. Jadi sesiapa yang nak tau kenapa umat Islam haram meraikan "Valentine's Day", boleh membaca artikal ini .


0 comments


Recent Entries

Recent Comments

Recommended Money Makers

  • MyMode Bisnes Prepaid